רשלנות רפואית באבחון היצרות בקנה הנשימה

אם נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים כתוצאה מרשלנות באבחון
היצרות בקנה הנשימה או רשלנות בהליך האינטובציה ואיכות חייך נפגעה משמעותית
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

 

אם נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים כתוצאה מרשלנות באבחון היצרות בקנה הנשימה או רשלנות בהליך האינטובציה ואיכות חייך נפגעה משמעותית חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    היצרות בקנה הנשימה מהווה מצב רפואי שיש לו גורמים רבים, ואשר מקשה על כניסת האוויר אל הריאות.

    כתוצאה מהיצרות בקנה הנשימה עלולות להיפגע מערכות שונות בגוף, לרבות מיתרי הקול, הגרון, הקנה, פגיעה במוח, בלב ואף מוות.

    הגורם השכיח ביותר לפגיעות נלוות, הוא בעקבות הנשמה באמצעות צינרור (אינטובציה), אשר מבוצעת לטובת פתיחת נתיב אוויר חלופי, במצבים המחייבים זאת.

    ילדים פגיעים יותר להליכים אלו לאור כך שיש להם קנה נשימה קטן יותר המקשה על החדרת האינטובציה, ומועדים לפציעות עיקר באזור הסחוס הטבעת שליד מיתרי הקול.

    לעומת זאת, אצל מבוגרים הפגיעה השכיחה מתרחשת במיתרי הקול עצמם כמו גם מעל הקנה.

    גורמים נוספים להיצרות בקנה הנשימה כוללים דלקות מקומיות, גידולים בקנה או בוושט, פציעות וטראומות ומומים מולדים.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של היצרות בקנה הנשימה:

    1. ביצוע או פענוח רשלני של בדיקות: רשלנות רפואית בביצוע או בפענוח של בדיקות דימות, שגורר אי אבחנה של היצרות בקנה הנשימה, ובעקבותיה נזקים צמיתים על רקע חוסר באספקת חמצן לרקמות השונות, לרבות המוח והלב, לרבות פגיעה מוחית ואף מוות.

    2. רשלנות רפואית והיצרות בקנה הנשימה: ביצוע רשלני של הליך צינרור הקנה (אינטובציה), כהליך בפני עצמו ו/או במסגרת טיפול כירורגי אחר, אשר גורר פציעות ונזקים לרקמות בגרון ובקנה.

    3. רשלנות רפואית והיצרות בקנה הנשימה – איחור באבחנה: רשלנות רפואית המתבטאת בהתעלמות מתסמינים שאמורים, לפי אמות מידה רפואיות מקובלות, לעורר חשד לקיומה של היצרות בקנה הנשימה, ובעקבות זאת אי הפניה לבדיקות, איחור באבחנה, והיווצרות נזקים צמיתים כתוצאה מחוסר אספקת חמצן לרקמות, לרבות פגיעה מוחית ואף מוות.

    4. רשלנות רפואית בביצוע פרוצדורה להרחבת ההיצרות בקנה הנשימה.

    צלמית דוגמא לתביעה שהגשנו בנושא דוגמא לתביעה שהגשנו בנושא

    משרדנו ניהל תובענת רשלנות באבחון היצרות קנה הנשימה שעניינה ברשלנות רפואית של רופאי קופת חולים, אשר התבטאה בפענוח רשלני של בדיקות דימות ובהחמצת ממצאים המלמדים על קיומה של טבעת וסקולרית, אשר הביאה להצרה משמעותית של קנה הנשימה של התובע, פעוט בן כשנה.

    בכתב התביעה נטען כי למרות שלאחר ביצוע בדיקות הדימות – אשר פוענחו באופן שגוי לחלוטין כתקינות – המשיך התובע לסבול מאותם הסימפטומים בגינם בוצעו הבדיקות, לא פעלו רופאיו להעמקת הבירור ולהפנייתו לבדיקות חיוניות אשר היו מביאות לגילוי ההיצרות המשמעותית של קנה הנשימה ממנה סבל.

    עוד נטען בכתב התביעה כי החמצת הממצאים מנעה ביצוע ניתוח לתיקון היצרות הקנה והביאה לכך שכאשר התובע, בהיותו כבן שנה וחצי, שאף גוף זר מזערי לקנה הנשימה – הגוף הזר חסם לחלוטין את הקנה המוצר וגרם לחנק עם כישלון נשימתי ולבבי ולנזק מוחי נרחב.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך