רשלנות רפואית באבחון וטיפול בהלם ספטי

אם כתוצאה מאיחור באיבחון הלם ספטי או טיפול שגוי בו
נגרמו לך או ליקירך נזקים חמורים ובלתי הפיכים
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מאיחור באיבחון הלם ספטי או טיפול שגוי בונגרמו לך או ליקירך נזקים חמורים ובלתי הפיכים חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    הלם ספטי הנו מצב חירום רפואי המסכן חיים, שכרוך בירידה דרסטית של לחץ הדם בעקבות זיהום נרחב וחמור, המתפשט דרך מחזור הדם לאיברי הגוף השונים. רשלנות רפואית בהלם ספטי מתבטאת באבחון מאוחר או בטיפול שגוי לאחר שבוצעה אבחנה.

    להבדיל מסוגי הלם אחרים, בעקבות איבוד דם, הפרעות קרדיולוגיות או חבלה שפוגעת במערכת העצבים המרכזית, בהלם ספטי הרעלנים המופרשים על ידי גורמי הזיהום הם שמביאים לירידה בטונוס כלי הדם ובלחץ הדם.

    תסמיני הלם ספטי כוללים, בין היתר, האצה בקצב הדופק, ירידה חדה של לחץ הדם, חיוורון, צמא, מיעוט שתן, בלבול, קהות חושים וורידים נפולים בצוואר.

    הלם ספטי יכול להתרחש כחלק מאלח דם, הנובע מתגובה חיסונית חריפה של הגוף לגורם זיהומי שחדר אליו.

    הדלקות הנרחבות, המובילות לנפיחויות ולקרישי דם פנימיים בעקבות תגובתו החיסונית של הגוף הנן מסכנות חיים בפני עצמן.

    הלם ספטי כרוך בשיעורי תמותה גבוהים, סיכויי ההחלמה מהלם ספטי עומדים על כ-50%, בעוד שכמחצית מהחולים לא ישרדו את האירוע.

    גורם הזיהום, היקף הפגיעה במערכות ובאיברי הגוף ומשך הזמן שחלף עד שהחולה קיבל טיפול רפואי – הם הגורמים העיקריים שמשפיעים על סיכויי ההחלמה.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של הלם ספטי:

    1. רשלנות רפואית ואיחור באבחנת מצב החירום הרפואי: אי זיהוי מצב חירום רפואי, המחייב טיפול מידי, אי הפנייה לבדיקות הרלוונטיות, התעלמות מתסמינים המעלים חשד להלם ספטי ו/או אבחנה שגויה, שגוררים איחור במתן טיפול רפואי ומגבירים את הסיכון לסיבוכים, נזקים צמיתים ומוות.

    2. רשלנות רפואית בטיפול בהלם ספטי: אי מתן טיפול רפואי נכון על פי אמות המידה הרפואיות הסבירות אשר מקובלות במצב של הלם ספטי.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך