רשלנות רפואית בבדיקות הדמיה

אם נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייך נפגעה בצורה משמעותית כתוצאה מאיחור באבחון מחלה או איחור בהפנייה לבדיקת הדמיה, ביצוע לא נאות של הבדיקה או פענוח רשלני של תוצאות של בדיקת הדמיה, חייגו 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס ונציג מטעמנו יחזור אליכם תוך זמן קצר.

אם נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייך נפגעה בצורה משמעותית כתוצאה מאיחור באבחון מחלה או איחור בהפנייה לבדיקת הדמיה, ביצוע לא נאות של הבדיקה או פענוח רשלני של תוצאות של בדיקת הדמיה, חייגו 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס ונציג מטעמנו יחזור אליכם תוך זמן קצר.

    בדיקות ההדמיה נועדו בעיקרן לצורך בחינת מצבם של האיברים השונים בגוף המטופל.ישנו מגוון רחב של בדיקות הדמיה (המוכרות שבין בדיקות ההדמיה הן אולטרסאונד, רנטגן, MRI ו- CT), עם או בלי חומרי ניגוד, אשר מבוצעות למטרות שונות בהתאם למצבים משתנים.

    כך לדוגמא, לצורך בחינת תקינות התפתחותם של עוברים מבוצעים כדבר שבשגרה מספר בדיקות אולטרסאונד מיילדותי במהלך ההיריון.

    לעומת זאת, לצורך אישוש האבחנה של שבר יבוצע צילום רנטגן אשר מאפשר הדגמת רקמות קשות (עצמות) ולצורך בדיקת דימום או גידולים למיניהם יבוצעו צילומי MRI או CT.

    תפקידו של הצוות הרפואי ליטול את האנמנזה הנכונה בהתאם לתלונותיו הספציפיות ומצבו הקליני של המטופל ובמקרה שהדמיה נחוצה לצורך אבחון או טיפול, לשלוח את המטופל לבדיקה הנכונה.

    בדיקות דימות, כמו רנטגן, MRI או CT, הינן אחד הכלים החשובים לאבחון מצבים רפואיים העומדים לרשות הרופאים בתחומי הרפואה השונים.

    משרדנו הגיש לאורך השנים תביעות רשלנות רפואית רבות בתחום הדימות אשר מתמקדות בכמה כשלים רפואיים עיקריים – איחור בהפניית מטופל לבדיקת דימות, ביצוע לא נאות של בדיקת דימות, פענוח רשלני של ממצאי הבדיקה ואי יידוע מטופל אודות ממצאים לא תקינים בבדיקה.

    כשלים אלו עלולים לגרום לתוצאות קשות. התוצאה השכיחה ביותר של רשלנות רפואית בבדיקות דימות היא איחור משמעותי באבחון מחלה וכפועל יוצא – עיכוב בטיפול בה, אך גם אבחון שגוי של מצב רפואי וכתוצאה מכך – מתן טיפולים שגויים או מיותרים.

    רבות מתביעות אלה הינן מתחום האונקולוגיה ועוסקות באיחור ובפענוח שגוי של גידולים ממאירים בבדיקות דימות, כמו גם באיחור בהפניית מטופל לבדיקות דימות על רקע מצב רפואי שהמטופל הציג.

    הנזק שנגרם, על פי רוב, בגין איחור באבחון מחלה ממארת הינו, מטבע הדברים, התפשטות המחלה, פגיעה בסיכויי ההחלמה, קיצור תוחלת החיים ולעיתים אף ההכרח להיזקק לטיפולים קשים יותר – הן אונקולוגים (כימותרפיה וקרינה) והן כירורגים (כריתת איברים).

    תחומי רפואה נוספים בהם ישנה חשיבות לבדיקות דימות הינם תחום הנוירולוגיה בו תביעות הרשלנות הרפואית עוסקות באבחון שגוי או מאוחר של אוטמים או שטפי דם מוחיים, ותחום הקרדיולוגיה בו התביעות עוסקות באירועים של אבחונים שגויים או מאוחרים של אוטמים לבבים ומחלות קרדיאליות שונות.

    בתביעות אלה, הסוגיה המשפטית מתמקדת בנושא "סיכויי ההחלמה" אלמלא האיחור באבחון, וניתן לתבוע רק בגין הנזק שנגרם למטופל בחלון הזמנים שבין המועד בו ניתן וצריך היה לאבחן את המחלה לבין המועד בו המחלה אובחנה בפועל.

    נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך? ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי
    לבדיקת היתכנות תביעה יש למלא פרטים בטופס

      מניסיוננו הרב בייצוג מטופלים שניזוקו עקב רשלנות רפואית בבדיקות הדמיה, התביעות המשפטיות, במרבית המקרים, מתמקדות בשלושה סוגי כשלים רפואיים עיקריים שתוצאתם אבחון שגוי או איחור באבחון מחלתו ומצבו הרפואי של המטופל.

      1. איחור בהפניית המטופל לבדיקת ההדמיה – חוסר מיומנות המטפל או התייחסות רפואית לא נאותה מצדו לתלונות המטופל או למצבו הקליני של המטופל עלולים להוביל לאיחור בהפנייתו לבדיקת ההדמיה הנחוצה במצבו.
      2. ביצוע לא נאות של הבדיקה – בדיקות הדימות מבוצעות באמצעים שונים הדורשים מיומנות מצד המבצע, ביצוע לא נאות של בדיקת ההדמיה עלול להוביל לתוצאה שגויה, בין אם איחור באבחון מחלה ובין אם טיפול שגוי במחלה.
      3. פענוח רשלני של הבדיקה – חוסר מיומנות או פזיזות של הרופא המפענח עלולה להוביל לפענוח שגוי של בדיקת ההדמיה וכתוצאה איחור באבחון או מתן טיפול שגוי למטופל.

      כשלים אלו עלולים לגרום לתוצאות קשות. התוצאה השכיחה ביותר של רשלנות רפואית בבדיקות הדמיה היא איחור, לעתים ניכר והרה אסון, באבחון וטיפול במחלה.

      במחלות קשות, כגון אוטמים או שטפי דם מוחיים, גידולים ממאירים, זיהום חריף או בעיה קרדיולוגית או נפרולוגית משמעותית, האחור או הטעות באבחון הבעיה עלולים להיות קריטיים ולפגוע קשות בסיכויי ההחלמה או לגרום לקיצור תוחלת חיים והיזקקות לטיפולים קשים יותר (אונקולוגים וכירורגים) מאלו שהמטופל היה נזקק להם לו אובחנה מחלתו במועד מוקדם יותר.

      טיפול שניתן לחולה על סמך תוצאה שגויה של בדיקת הדמיה עלול להחמיר את מצבו הרפואי של המטופל, במקום להיטיב עמו, ובמקרים קיצוניים אף לגרום למוות או נכות קשה.

      חשוב להבין כי במקרה של איחור באבחון מחלה כתוצאה מרשלנות כמתואר לעיל, הנזק שניתן לייחס לאותה רשלנות ושניתן לתבוע אותו מהמזיק אינו על עצם הופעת המחלה, אלא אך ורק בגין החמרת אותה מחלה ואובדן סיכויי ההחלמה שהיו למטופל לו אובחנה מחלתו במועד.

      אכן, בתי המשפט קבעו בפסקי דין רבים כי סכום הפיצוי לו זכאי הנפגע שמחלתו אובחנה באיחור הינו כשיעור ההחמרה (תוספת נזק) שחלה במצבו בגין האיחור באבחון.

      על פי רוב תחושב תוספת נזק זו (בשיטות חישוב שונות) באחוזים והמונח המשפטי השגור לתוספת הנזק האמורה הינו "אובדן סיכויי החלמה".

      פרשות מובילות בטיפולנו

      תביעה: פענוח מוטעה של צילום רנטגן גרם למוות מוקדם מסרטן
      משפחה מהרצליה שאיבדה את אם המשפחה בשל פיענוח שגוי של ההדמיה תובעת משירותי בריאות...
      רשלנות בהתייחסות לממצאי בדיקת C.T בחדר מיון
      משרדנו הגיש תביעה שבבסיסה רשלנות רפואית בבדיקת הדמיה בוטה ומקוממת בחדר מיון,...
      רשלנות באבחון גידול סרטני בצילום רנטגן
       משרדנו הגיש תביעה שעניינה רשלנות באבחון גידול סרטני בצילום רנטגן של...
      רשלנות בהתייחסות לממצאי בדיקת C.T
      משרדנו הגיש תביעה שבבסיסה רשלנות רפואית בהתייחסות לממצאי בדיקה בוטה ומקוממת,...
      רשלנות בפענוח צילום רנטגן
      משרדנו הגיש תביעה בגין רשלנות בפענוח צילום רנטגן אשר בגינה הוחמצה ההזדמנות לאבחן,...
      העברת נטל הראיה – אובדן בדיקות דימות
      ה"פ (מחוזי ת"א) 11293/99 ש.ב. נ' פרופ' יצחק שקד ואח' המשרד ייצג מטופל אשר עבר ניתוח עמוד...

      נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך? ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי
      לבדיקת היתכנות תביעה יש למלא פרטים בטופס