רשלנות רפואית באבחון וטיפול בתשניק סב לידתי

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייכם נפגעה בצורה
משמעותית כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון וטיפול בתשניק סב לידתי
חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייכם נפגעה בצורה
משמעותית כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון וטיפול בתשניק סב לידתי
חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    תשניק סב לידתי הוא מצב חירום רפואי, בו קיימת הפרעה באספקת החמצן לעובר דרך כלי הדם בחבל הטבור, בעודו ברחם, במהלך הלידה או זמן קצר אחריה.

    הגורמים השכיחים לתשניק שמתרחש במהלך ההיריון כוללים, בין היתר, סוכרת הריונית, קרע של הרחם, לחץ על חבל הטבור, היפרדות שיליה, ירידת חדה בלחץ הדם של האם, אי ספיקת לב אימהית, ודימום פנימי חמור ברחם.

    גורמים לתשניק סב לידתי במהלך הלידה כוללים בין היתר, זיהומים, התכווצויות יתרות של הרחם, סיבוכים הקשורים בחבל הטבור, סיבוכים הקשורים בשלייה, אי התאמת ראש-אגן, פרע כתפיים, סיבוכים של לידות מכשירניות ועוד.

    הסימנים המקדימים לתשניק סב לידתי הם הפחתה בתנועות העובר ואינדיקציות מסויימות שניתנות לזיהוי בניטור העוברי (מוניטור) ובפרט האטות מאוחרות ואי התאוששות קצב לב העובר לאחר שחולפת התכווצות הרחם.

    במצב של מחסור חמור בחמצן, עלולים להיגרם ליילוד נזקים קשים בתוך זמן קצר, ועל כן, במקרים בהם מתעורר חשד למצוקה עוברית ולתשניק סב לידתי, נדרש לרוב לחלץ את העובר בדחיפות, בניתוח חירום קיסרי או בלידה מכשירנית (ואקום או מלקחיים).

    אי אבחון של מצב חירום מיילדותי זה, או איחור באבחון או בחילוץ העובר, יגרום פעמים רבות לנזקים חמורים, שעלולים לכלול מגוון הפרעות נוירולוגיות קשות כדוגמת שיתוק מוחין, פיגור שכלי, אפילפסיה ואף מוות.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של תשניק סב לידתי:

    1. רשלנות רפואית ואיחור באבחנת התשניק: רשלנות רפואית שבאה לידי ביטוי באי ביצוע בדיקות מחויבות בהיריון, התעלמות מתסמינים המחשידים לתשניק, אי הפניה לבדיקת מוניטור או אולטרסאונד, ו/או ביצוע או פענוח רשלני של הבדיקות, שגוררים איחור באבחון, ובעקבותיו נזקים צמיתים ליילוד ואף מוות.

    2. רשלנות רפואית בטיפול בתשניק סב לידתי: טיפול רשלני או איטי מידיי בתשניק סב לידתי, שגורר נזקים צמיתים ליילוד ואף עלול להביא למותו.

    3. ביצוע רשלני של לידה ותשניק סב לידתי: ביצוע לידה מכשירנית באופן רשלני ו/או על ידי רופא שאינו מוסמך לכך ו/או הימנעות מניתוח קיסרי במקרים בהם היו אינדיקציות לבצעו לפי אמות מידה רפואיות מקובלות.

    4. טיפול לא נאות לאחר חילוץ יילוד עקב פגיעה איסכמית: אי הזמנת רופא יילודים למרות חשד לפגיעה בעובר או אי שימוש בטכניקות מוכרות לצורך פעולות החייאה וצמצום הנזקים (הנשמה, אקמו, קירור היילוד, טיפול תרופתי ועוד).

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בהריון

      ייתכן וההתרשלות ארעה כשהרופא לא שם לב לסימני אזהרה או לא ביצע לך בדיקות שהיה עליך לעבור. טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואנחנו מכירים מקרוב את הבלבול והקושי שחווים הורים לאחר הריון שנוהל באופן כושל. אנחנו יודעים לבדוק כיצד נוהל הריונך, לזהות האם התרשלו כלפיך ולהגיש תביעה ראויה עם פיצוי מקסימלי עבורך.