רשלנות רפואית באבחון וטיפול במצוקה עוברית

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון וטיפול
במצוקה עוברית או איכות חייך נפגעה בצורה משמעותית חייגי 072-3902685 או
השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון וטיפול במצוקה עוברית או איכות חייך נפגעה בצורה משמעותית חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    מצוקה עוברית הינה מצב חירום רפואי אשר עלולה להיגרם עקב פגיעה באספקת החמצן לעובר, תשניק סב לידתי. אי אבחון מצוקה עוברית בהירון או בלידה וטיפול שגוי כתוצאה מכך עשוי להוביל לנזקים נוירולוגים ואף למות העובר.

    מצוקה עוברית הינה מצב חירום רפואי אשר עלולה להיגרם עקב פגיעה באספקת החמצן לעובר, תשניק סב לידתי.

    עיכוב ממושך מדי באבחון היווצרות תשניק, או בטיפול במצב של תשניק, עלול להביא לכך שהעובר אינו מקבל את מנת החמצן הדרושה למחייתו, ועקב כך נגרם לו נזק מוחי או במקרים קשים יותר אף מוות.

    סימנים חשודים למצוקה עוברית יכולים להיות ניטור לא תקין של העובר, הפחתה בתנועות העובר, חום אימהי, פרק זמן ממושך ממועד תחילת ירידת המים, מים מקוניאליים ועוד.

    אבחון מצב העובר נעשה בדרך כלל באמצעות ניטור קצב לב העובר ובדיקת אולטרה סאונד, ובמקרים בהם הלידה ממושכת מבוצעת בדיקת pH לבדיקת זרימת הדם לעובר. הבדיקה מבוצעת על ידי דיקור עור הקרקפת של העובר דרך פתח הנרתיק.

    בחשד למצוקה עוברית, דרכי הטיפול כוללות שינוי תנוחת היולדת, מסיכת חמצן לאם או חילוץ העובר בלידה מכשירנית או בניתוח קיסרי.

    במקרים בהם לא מתבצע טיפול בזמן, עלולים להיגרם לעובר נזקים נוירולוגיים קשים ואף, כאמור, למוות.

    רשלנות רפואית יכולה להיחשב כאשר קיימים סימנים חשודים למצוקה עוברית, במהלך ההיריון או במהלך הלידה, על פי אמות מידה רפואיות סבירות, ושהצוות הרפואי התעלם מהם ובשל כך נגרם נזק לעובר.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בהריון

      ייתכן וההתרשלות ארעה כשהרופא לא שם לב לסימני אזהרה או לא ביצע לך בדיקות שהיה עליך לעבור. טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואנחנו מכירים מקרוב את הבלבול והקושי שחווים הורים לאחר הריון שנוהל באופן כושל. אנחנו יודעים לבדוק כיצד נוהל הריונך, לזהות האם התרשלו כלפיך ולהגיש תביעה ראויה עם פיצוי מקסימלי עבורך.