רשלנות רפואית בגרידה והפסקת היריון

הפסקת הריון יכולה להוות בפני עצמה הליך טראומטי, מפחיד ולא נעים. ברוב – רובם של המקרים הליך של הפסקת הריון יעבור ללא סיבוכים, וההתמודדות תתמקד בהיבט הרגשי. למרבה הצער, מוכרים גם סיבוכים הכרוכים בהליכים אלה, ומטבע הדברים הפסקות הריון כירורגיות או מאוחרות כרוכות בשיעור גבוה יותר של סיבוכים. במקרים חריגים מתבצע ההליך תוך חריגה מאמות המידה הרפואיות הנהוגות, ובכך גורמת לנזקים פיזיים בלתי הפיכים, ולהוצאות כלכליות גבוהות.

במידה שנפגעת כתוצאה מרשלנית רפואית בהפסקת היריון ונגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך במהלך ההליך, הנך זקוקה לליווי משפטי. חייגי למספר 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות בנושא הגשת תביעה

הפסקת הריון יכולה להוות בפני עצמה הליך טראומטי, מפחיד ולא נעים. ברוב – רובם של המקרים הליך של הפסקת הריון יעבור ללא סיבוכים, וההתמודדות תתמקד בהיבט הרגשי. למרבה הצער, מוכרים גם סיבוכים הכרוכים בהליכים אלה, ומטבע הדברים הפסקות הריון כירורגיות או מאוחרות כרוכות בשיעור גבוה יותר של סיבוכים. במקרים חריגים מתבצע ההליך תוך חריגה מאמות המידה הרפואיות הנהוגות, ובכך גורמת לנזקים פיזיים בלתי הפיכים, ולהוצאות כלכליות גבוהות.

במידה שנפגעת כתוצאה מרשלנית רפואית בהפסקת היריון ונגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך במהלך ההליך, הנך זקוקה לליווי משפטי. חייגי למספר 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות בנושא הגשת תביעה

    התמודדות של מטופלת עם רשלנות רפואית ונזקיה, הינה מורכבת, מן הבחינה הרגשית ובוודאי מן ההיבט המשפטי. נפגעת הרשלנות אשר בטחה ברופא/ה, נושאת בגופה את הנזק שנגרם לה כתוצאה מסטייה מסטנדרט ההתנהגות הסביר. לעיתים תהיינה לכך השלכות גופניות, רפואיות, רגשיות, וגם כאלה הכרוכות בצרכים כספיים משמעותיים, כגון עבור טיפולי פריון או הליכי פונדקאות, ניתוחים חוזרים, וכיו"ב.

    מטופלת שנגרם לה נזק בעקבות רשלנות רפואית בביצוע הפסקת הריון, כגון במהלך גרידה או הפסקת היריון מאוחרת, זקוקה לשירותיו של עורך דין מומחה ברשלנות רפואית, מנוסה ומיומן בתחום זה בכלל, ובתביעות גניקולוגיות בפרט, על מנת לתבוע פיצויים כספיים מהגורם המטפל.

    "משרד כספי סרור ושות' מסייע למעלה משלושים שנה לנפגעות ונפגעי רשלנות רפואית, וטיפול באינספור תביעות גניקולוגיות, מורכבות ורגישות, בהצלחה רבה. המוניטין והניסיון שצבר המשרד לאורך הדרך, יסייעו לכן להגיע לתוצאות המשפטיות המיטביות ולהפיק פיצויים מקסימליים."

    כמו בכל הליך רפואי, ישנה חשיבות להקפדה, למיומנות ולאמצעי הזהירות הננקטים תוך ביצוע ההליך ובמעקב לאחריו. אי הקפדה עליהם עלולה להוות רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בהפסקת הריון, עלולה לגרום למגוון של נזקים, כגון זיהום משמעותי, פגיעה ברחם עד כדי צורך בכריתתו, פגיעה בפוריות, וגם סיכון לחיים.

    מקרים שכיחים של רשלנות בביצוע הפסקת היריון כירורגית

    אם נגרם למטופלת נזק כתוצאה מגרידה או הפסקת הריון, עשויה לקום לה עילה לתביעת פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית. הנה מספר דוגמאות למקרים בהם כדאי לפנות לעורך דין מומחה ברשלנות רפואית, כדי לבחון האם יש מקום להגשת תביעת רשלנות רפואית:

    • פגיעות ברחם במהלך הליך הגרידה: במסגרת הליך הגרידה, יש להסיר שאריות היריון אשר נותרו לעיתים דבוקות לדפנות הרחם. במקרים בהם מפעיל הרופא כוח בלתי סביר או נוקט בטכניקה לא נכונה, עלולה להיווצר פגיעה ברחם.
    • הותרת שאריות היריון בדפנות הרחם: במקרים בהם לא מוודא הצוות הרפואי שתוכנו של הרחם נותר ריק, עלולות השאריות להביא להידבקות תוך רחמית המביאה בתורה להופעתה של תסמונת אשרמן, והתוצאה המסתברת היא פגיעה בפריון.
    • הימנעות ממתן טיפול תרופתי בתום הליך הגרידה: לאחר הליך הגרידה, נהוג להעניק למטופלות טיפול תרופתי דפיניטיבי שנועד למנוע הצטלקויות ודלקות ברחם. אי מתן הטיפול התרופתי המתאים עלול להביא להיווצרותן של הידבקויות וצלקות וכן להופעתה של תסמונת אשרמן.
    • ביצוע הגרידה בשלביו המתקדמים של ההיריון: מקום בו ננקטת טכניקה לא נכונה של הפסקת הריון, למשל גרידה או שאיבה, מקום בו צריך היה לסיים את ההריון בלידה מוקדמת, נוכח שלב ההריון או ע"ס נתוני המטופלת, עלולים להיגרם נזקים, המצדיקים את בחינת תהליך קבלת ההחלטות וביצוען.
    • ליקויים במעקב אחר המטופלת לאחר הפסקת ההריון: רשלנות רפואית יכולה להתרחש גם לאחר ההליך, כגון באי ביצוע מעקב מתחייב אחר המטופלת, חרף נתונים שהצדיקו זאת, או באי אבחון בעיה או חשד כלשהם לאחר ההליך, אשר הצדיקו בירור או טיפול. היעדר מעקב, אבחנה או טיפול במועד, עלולים אף הם להסתיים בנזק עבור המטופלת.

    מקרים בהם טיפל משרדנו

    משרד כספי סרור ושות' ניהל בהצלחה לאורך שנות פעילותו תביעות רבות של נשים רבות שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית בביצוע גרידה, או הפסקות הריון מסוגים אחרים. הנה מספר דוגמאות של מקרים בהם טיפלנו ולתביעות רשלנות רפואית שהגשנו בגין רשלנות בהפסקת הריון:

    1. משרדנו ייצג אשה, שלמרבה הצער ההיריון הראשון שלה הסתיים בהפלה טבעית בשבוע מוקדם להיריון. הרופא המליץ לה לבצע גרידה, על מנת לנקות את שאריות ההריון מהרחם, מבלי להציע אפשרויות בטוחות יותר ולא פולשניות כגון טיפול תרופתי. בשל ההתערבות הכירורגית, נוצרו ברחמה של התובעת הידבקויות תוך רחמיות רבות שגרמו להתפתחות תסמונת אשרמן, הגורמת להידקקות רירית הרחם וכתוצאה מכך עלולה לגרום לעקרות. הגרידה הותירה ברחמה של התובעת נזקים בלתי הפיכים, בגינם נאלצה לעבור מסכת ייסורים קשה בניסיונות שווא לשקם את רחמה. למרבה הצער, מאמצים אלה לא נשאו פרי, והמקרה הביא לאובדן הפריון.
    2. במקרה אחר, הגיש משרדנו תביעת רשלנות רפואית נגד בית חולים ממרכז הארץ, שעילתה רשלנות רפואית בביצוע הפסקת היריון ובאבחון זיהום שהתפתח בעקבותיה. המטופלת נאלצה לעבור הפסקת היריון רצוי לאחר שהתגלו מומים בבדיקת העובר. הליך הפסקת ההיריון התבצע על ידי מתמחה בגניקולוגיה באופן פזיז ובלתי מיומן, מבלי שננקטה ההקפדה המתחייבת על אמצעי הזהירות הנדרשים לצורך מניעת זיהום. משהתפתח זיהום, חל עיכוב משמעותו באבחונו ובטיפול בו בביה"ח בו נוהל ההליך. זאת חרף סימנים מחשידים – בבדיקות מעבדה ובבדיקותיה של המטופלת – אשר חייבו אבחון מהיר והתייחסות בהולה. גם לאחר שאובחן הזיהום, ניתן למטופלת טיפול שלא הלם את מצבה. כתוצאה מהרשלנות הרפואית, היא נאלצה לעבור כריתת רחם ואף הגיעה למצב של כשל כלייתי בעקבות זיהום חמור ומפושט.
    3. מקרה אחר בו טיפל משרדנו וסוקר בהרחבה בכלי התקשורת, עסק בהפסקת הריון כושלת שהביאה ללידת תינוקת עם מומים קשים. כשהיתה המטופלת לקראת סוף הריונה, התבשרה לצערה כי בסדרת בדיקות אובחנו מומים משמעותיים במוח העוברית, וצפי לליקוי נוירולוגי קשה. רופאיה של המטופלת המליצו לה באופן חד משמעי להפסיק את ההריון. נוכח השלב המאוחר, נדרשו הזרקת חומר ממית לעובר, והשראת לידה, לצורך גרימתה של לידה מוקדמת. לאחר שבוצע הליך זה, ובתום לידה ארוכה, שהסתיימה בניתוח קיסרי, נדהמו הרופאים והמטופלת לגלות שנולדה ילדה בחיים, ולמעשה – ההריון לא הופסק. הלידה, כפי שצפו הבדיקות במעקב ההריוני – היתה אכן פגועה, והתרחשה התוצאה שביקשו המטופלת ורופאיה למנוע.

    כמו כן ייצג משרדנו תביעות רבות בהן לאחר גרידה / הפסקת הריון כירורגית, נותרו שאריות שליה, ובשל ביצוע לקוי או אי אבחון או אי ביצוע מעקב בכדי לוודא שלא נותרו שאריות שלייה – נגרמה למטופלת תסמונת אשרמן, ובגינה נזק משמעותי לפריון.

    בכל אותם מקרים, ובמקרים נוספים, רתמנו את מיטב נסיוננו המקצועי והפקנו עבור לקוחותינו פיצויים מקסימליים.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בהריון

      ייתכן וההתרשלות ארעה כשהרופא לא שם לב לסימני אזהרה או לא ביצע לך בדיקות שהיה עליך לעבור. טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואנחנו מכירים מקרוב את הבלבול והקושי שחווים הורים לאחר הריון שנוהל באופן כושל. אנחנו יודעים לבדוק כיצד נוהל הריונך, לזהות האם התרשלו כלפיך ולהגיש תביעה ראויה עם פיצוי מקסימלי עבורך.