רשלנות רפואית בחדר לידה

אם כתוצאה מרשלנות רפואית בחדר לידה את או תינוקך סובלים מנזקים חמורים
ובלתי הפיכים או איכות חייכם נפגעה באופן משמעותי
חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מרשלנות רפואית בחדר לידה את או תינוקך סובלים מנזקים חמורים ובלתי הפיכים או איכות חייכם נפגעה באופן משמעותי חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    רשלנות רפואית בחדר הלידה, עלולה לגרום נזקים קשים – לתינוק וליולדת. בני זוג מגיעים נרגשים ושמחים לבי"ח, נכונים לקראת אחד הרגעים החשובים בחייהם, ומצפים לצאת עם תינוק מאושרים הביתה. בפועל, דברים מתרחשים אחרת באופן שעלול להסיט את חייהם לחלוטין ולגרום נזקים קשים וסבל רב – לתינוק ולהוריו. לעיתים קרובות יהיה קשה מאד להורים להבין מה השתבש, ולמרבה הצער במרבית המקרים הצוות הרפואי לא יספק הסברים מספקים וממצים.

    מטופלות וילדיהן שנפגעו כתוצאה מתהליך לידה רשלני נמנעים ממיצוי זכויותיהם המשפטיות. הקושי הרגשי, וההישאבות לשגרה התובענית של טיפול בתינוק – מעכבים לעיתים פנייה לבירור משפטי. על כך יש להוסיף כי מורכבותו של תחום הרשלנות הרפואית מחייבת ניסיון, ידע, מיומנות רבה, היכרות עם המערכת הרפואית ועם עולם המשפט הרפואי, ובפרט כשמדובר ברשלנות רפואית בלידה – נושא סבוך הדורש מיומנות רבה.

    אל תתנו לקשיים אלה לרפות את ידיכם. עם ייצוג משפטי מקצועי ומיומן תוכלו לזכות בפיצויים המגיעים לכם. במקרים של רשלנות רפואית בלידה, בהם נגרם נזק ליילוד, הנזקים והצרכים עלולים להיות משמעותיים וארוכי טווח. הפיצוי הכספי חשוב בכדי לאפשר לניזוק טיפולים רפואיים ושיקומיים, דיור מותאם, סיעוד, פיצוי בגין פגיעה עתידית בהשתכרות, והקלה להוריו בעקבות הדאגה לצרכיו של ילדם.

    משרדנו, משרד עו"ד כספי סרור ושות', צבר בשלושים שנות פעילותו ניסיון רב, בקיאות, מיומנות וכלים מקצועיים בטיפול בתביעות רשלנות רפואית בלידה, עם תוצאות מיטביות, והפקת פיצויים של מליוני שקלים לתביעה.

    דוגמאות למקרים בטיפול משרדנו:

    תביעות רבות בהן טיפלנו, עסקו באיחור בסיום הלידה ובחילוץ היילוד, או באיחור בביצוע ניתוח קיסרי, חרף תמונה רפואית שהצדיקה סיום מיידי של הלידה, כגון – מצוקת עובר שבאה לידי ביטוי בניטור העוברי. כתוצאה ממצוקה כזו ומאיחור בחילוץ, נמנע חמצן ממוח העובר ונגרם לעובר נזק מוחי, אשר הותירו לאחר הלידה עם שיתוק-מוחין, וליקויים מוטוריים ונוירולוגיים. משרדנו טיפול באינספור תביעות מסוג זה בהצלחה ובהפקת פיצוי מירבי.

    משרדנו טיפול גם במקרים בהם התעלמו אנשי הצוות ממצבה של יולדת לאחר הלידה, חרף סימנים להדרדרות במצבה הרפואי ולמצב מסכן חיים. למרבה הצער, במקרים שונים בהם טיפלנו, גרמה ההזנחה למות היולדת, בסמוך לאחר הלידה – מוות בר מניעה, אשר נגרם בעקבות התעלמות מן התמונה הרפואית ואי מתן מענה רפואי דחוף שהתחייב.

    כמו כן, טיפל משרדנו בתיקים רבים בהם אירע פרע כתף – מצב חירום חמור שבו נתקעת כתפו של העובר לאחר יציאת ראשו. אירוע מסוג זה עלול להותיר את הילוד עם פגיעה עצבית קשה בידו. במקרים בהם הצוות לא זיהה גורמי סיכון המנבאים תמונה זו ולא פעל למניעתה, או לא התמודד עם התמונה נכונה תוך מעורבות אנשי צוות בכירים ומיומנים – מדובר ברשלנות וקמה זכאות לפיצוי.

    במקרה נוסף בו טיפלנו, כשל צוות חדר לידה לזהות דימום מקרע ברחמה של היולדת, חרף סימנים מחשידים, ובהם כאבים חריגים אצל היולדת, וסימנים מחשידים בניטור דופק לב העובר, אשר ניזוק אף הוא כתוצאה מהדימום הממושך. גם היולדת וגם התינוק נפגעו כתוצאה מן האיחור המתמשך בביצוע הניתוח הדרוש לצורך חילוץ התינוק ולזיהוי הדימום אצל היולדת ועצירתו.

    במקרה אחר בו טיפלנו, בוצע ליולדת ניתוח קיסרי על ידי מתמחה וללא מעורבות מומחה, בחוסר מיומנות ובאגרסיביות רבה. הדבר הביא לתלישת רחמה של התובעת, והותרתה ללא אפשרות להרות פעם נוספת.

    במקרה אחר בטיפולנו, כשל הצוות לאבחן דימום לאחר הלידה, ואיחר איחור ממושך בביצוע רוויזיה לבדיקת הרחם של היולדת. הדימום המתמשך הביא, למרבה הצער, לצורך בכריתת רחמה של היולדת, אשר נזקקה להליכי פונדקאות כדי להביא ילדים נוספים לעולם.

    במקרים אחרים בהם טיפלנו, התממש סיכון של קרע ברחם – סיכון ידוע במקרה של ניתוח קיסרי בעברה של היולדת, אך הצוות הרפואי לא הבין נכונה את התמונה, ולא הגיב בדרך ובמהירות המתחייבות, וכפועל יוצא איחור בחילוץ התינוק עם תוצאה של נזק מוחי לתינוק.

    במקרה אחר בטיפולנו, כשל הצוות הרפואי בזיהוי שאריות שליה ברחמה של התובעת לאחר שילדה, למרות סימנים מחשידים שלא זכו להתייחסות הראויה. שאריות השליה ברחמה של היולדת אובחנו וטופלו בסופו של דבר רק כשישה שבועות לאחר הלידה. התנהלותו הרשלנית של הצוות הרפואי גרמה לנזקים בלתי הפיכים לפריון התובעת, שאובחנה עם תסמונת אשרמן בדרגת חומרה גבוהה – כתוצאה מהותרת שאריות השילה.

    רשלנות רפואית בחדר לידה – סוגים

    רשלנות רפואית בחדר הלידה יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון ליקויים וכשלים, כגון:

    • התעלמות מעבר גיניקולוגי, ממידע שעלה במעקב ההריוני, או מממצאים שעלו בלידות קודמות, ואי התאמת דרך היילוד למידע רלוונטי.
    • אי אבחון סימנים מחשידים למצוקת עובר המחייבת את חילוץ היילוד.
    • איחור בסיום הלידה או בביצוע ניתוח קיסרי.
    • בחירה בשיטת ילוד שגויה, או ביצועה באופן שגוי או בחוסר מיומנות (כגון – ביצוע לידת ואקום בתנאים, עיתוי או דרך המנוגדים לכללים מחייבים).
    • היעדר מעורבות של מומחה בלידה, או אי הזעקתו של רופא בכיר בנסיבות המחייבות זאת.
    • אי יידוע היולדת בדבר אפשרויות היילוד הפתוחות בפניה או המותאמות לה.
    • החמצת סימנים מחשידים למצוקת יולדת ולסיכון לבריאותה או לחייה, במהלך הלידה או לאחריה.

    מבין הנזקים שעלולים להיגרם בשל רשלנות רפואית בלידה, ניתן למנות שיתוק מוחין, פרע כתפיים, מוות של ילוד או יולדת, אובדן רחם או פריון, ועוד. אלה הם נזקים משמעותיים. מקום בו ישנו חשש כי הם התרחשו בעקבות כשל בלידה, האחריות מחייבת בחינה מקצועית של הנושא ע"י עו"ד מומחה ומיומן בתחום.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בלידה

      רשלנות רפואית בלידה עלולה לקטוע חיים עוד לפני שהתחילו, או להפוך אותם לחיים של סבל, כאב והתמודדות בלתי פוסקת.אם אתם חושבים שנפגעתם מרשלנות במהלך הלידה  - נכון לכם לבדוק זאת משפטית!אנחנו יודעים מהי רשלנות רפואית בלידה ואיך להפוך את המקרה שלכם לתביעה ראויה ומנצחת.ממקום של אכפתיות עמוקה טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואת הידע העצום שלנו ניישם לטובתכם!