זריקת אפידורל

אם כתוצאה מהתנהלות רשלנית במתן זריקת האפידורל בלידה את או תינוקך
סובלים מנזקים חמורים ובלתי הפיכים או איכות חייכם נפגעה באופן משמעותי
חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מהתנהלות רשלנית במתן זריקת האפידורל בלידה את או תינוקך סובלים מנזקים חמורים ובלתי הפיכים או איכות חייכם נפגעה באופן משמעותי חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    מהי זריקת אפידורל

    המושג אפידורל הוא קיצור של המושג הרפואי הרדמה אפידורלית – הרדמה אזורית המתבצעת באמצעות זריקה של חומר מאלחש, משכך כאבים, אל החלל האפידורלי בגב – ברווח שבין חוט השדרה לבין תעלת החוליות שסביבו. החומר המשמש בזריקה לרוב הוא הלידוקאין – תרופה המשמשת לאלחוש רקמות בצורה מקומית וממוקדת.

    האפידורל משפיע רק על פלג הגוף התחתון, מקל באופן משמעותי על האישה את כאבי הלידה והצירים – אבל עדיין מאפשר לה להיות ערה ושותפה לתהליך הלידה.התחושה של היחלשות הצירים תורגש אצל היולדת כ־20-10 דקות מקסימום מרגע ההזרקה.

    סיבוכים עקב זריקת אפידורל

    מעל ל-70% מהיולדות בישראל מקבלות זריקת אפידורל בלידה. הסיבה לכך ברורה – הזריקה מסייעת ליולדת להימנע מכאבי הלידה הקשים מנשוא ומאפשרת לה לישון ולהתאושש לאחר הלידה. בלידות קשות הנמשכות שעות ארוכות, עשויה זריקת האפידורל אף להיות הכרחית.

    אף על פי כן, יש לתת את הדעת על סיבוכים רפואיים שונים שעלולים להתרחש עקב זריקת אפידורל רשלנית וכן על תופעות הלוואי השונות של הזריקה. תופעת הלוואי השכיחה ביותר היא נפילה בלחץ הדם של היולדת, שעלולה לגרום להתעלפות במקרים ואף להתקף לב ופגיעה בעובר. תופעות לוואי אחרות כוללות כאבים באזור הזריקה, בחילות, רעד, קוצר נשימה וקשיים במתן שתן.

    כמו כן, קבלת זריקת אפידורל מאטה את תהליך הלידה, ואף מגבירה את הצורך בשימוש במכשירים במהלכה. בנוסף, משתקת זריקת האפידורל את שרירי רצפת האגן של היולדות, אשר מסייעים לעובר בהתברגות באגן. כתוצאה מכך, מגדילה זריקת האפידורל פי ארבעה את הסיכון להיזקקות ללידה קיסרית או מכשירנית.

    התממשות הסיבוכים לכשעצמה אינה בהכרח מגלמת רשלנות רפואית ואולם אם הצוות הרפואי לא הסביר מראש ליולדת את הסכנה הטמונה בהם וקיבלה את הסכמתה המודעת לקבלת את זריקת האפידורל הוא הפר בכך את חובתו ופגע באוטונומיה של המטופלת.

    במידה שנפגעתן על רקע רשלנות במתן זריקת אפידורל ואתן מעוניינות לבחון את הפגיעה מנקודת מבט משפטית, נשמח לסייע לכן. התקשרו למספר
    072-3385304 או השאירו את הפרטים שלכן בטופס לקבלת יעוץ ראשוני ללא תשלום.

    רשלנות אפשרית במתן זריקת אפידורל

    לאורך השנים, ניהל משרדנו אינספור תיקים מורכבים הנוגעים לרשלנות רפואית בלידה וחלקם נגעו גם בהתרשלות במתן זריקת אפידורל. עם מקרים אלה ניתן למנות מצבים שבהם ניתנה זריקת אפידורל ליולדות אשר אסור לתת היה להן את הזיקה בשל התווית נגד ידועה.

    כפי שידוע לכל איש צוות רפואי מנוסה, ישנם מצבים שבהם אסור להזריק אפידורל:

    • כאשר היולדת משתמשת בתרופות מדללות דם.
    • כאשר רמת טסיות הדם של היולדת נמוכה ממאה לאלף.
    • כאשר היולדת נמצאת במצב זיהומי סיסטמי, כגון הימצאות חיידקים בדם.
    • כאשר היולדת נמצאת בתת לחץ דם.
    • כאשר הלידה מתפתחת במהירות וצפויה להתרחש במהרה.
    • כאשר ליולדת יש כתובת קעקע גדולה המכסה את כלל איזור הגב התחתון.
    • כאשר ליולדת יש עיוות בעמוד השדרה אשר אינו מאפשר גישה לחלל האפידורלי.

    למרבה הצער, למרות העובדה שמידע זה זמין לציבור הרחב, לא כל שכן לאנשי מקצוע מנוסים, מקרים בהם מוזרק אפידורל ליולדת אשר אינה יכולה לקבל את הזריקה אינם נדירים, ומובילים לעתים לפגיעות קשות.

    בנוסף לכך, זריקת אפידורל מפחיתה את רמת האוקסיטוצין שמפריש גופה של היולדת. כתוצאה מכך, מגביר האפידורל את הצורך בהורמון הסינטטי פיטוצין פי שלושה בהשוואה ללידה לא אפידורלית. השילוב בין אפידורל לבין פיטוצין עלול לגרום למצוקה עוברית הבאה לידי ביטוי בבעיות בקצב הלב של העובר. כתוצאה מכך, עולה דרסטית הסיכוי לסיום הלידה בניתוח קיסרי או בסיוע מכשירים.

    לעתים רשלנות רפואית עלול להתבטא בהקשר זה בהחמצת התפתחות המצוקה העוברית במועד הראוי ובחילוץ מאוחר מדי של הילוד, מצב דברים שעלול להסתיים בתוצאה טראגית של פגיעה נוירולוגית קשה של הילוד.

    תופעת לוואי נפוצה נוספת של זריקת אפידורל שיש לתת עליה את הדעת היא עליית חום גופה של היולדת, אשר עלולה לגרום לסיבוכים הפוגעים בעובר באופן חמור. עם הנזקים הנגרמים לעוברים עקב עליית חומה של האם ניתן למנות ציון אפגר נמוך ואף היזקקות לחילוץ באמצעות ניתוח קיסרי.

    בנוסף, אחת מתופעות הלוואי החמורות ביותר שעלולות להיגרם כתוצאה מאפידורל וכן מחומרי הרדמה אחרים המוזרקים לחוט השדרה היא דיכוי נשימתי ליולדת

    תופעות לוואי אלו מחייבות מעקב קפדני של הצוות הרפואי אחר מצבה של האם ואחר דופק לב העובר, מעקב לקוי ותגובה מאוחרת להופעת מצוקה נשמתית או חום של היולדת או מצוקה נשמתית של העובר עלולים לעלות לכדי רשלנות רפואית.

    לבסוף, במקרים נדירים, אפידורל עלול לגרום לנזק עצבי קבוע, שעלול לבוא לידי ביטוי בשיתוק של אחת מרגלי היולדת או של שתיהן. נזק כזה עלול להיגרם במקרים בהם חוט השדרה של היולדת נפגע ישירות מהמחט, במקרים בהם נגרם זיהום באזור האפידורלי או סמוך לחוט השדרה, במקרים בהם נוצר דימום באזור עמוד השדרה ועוד.

    כאשר הנזק נגרם משום שזריקת האפידורל הוזרקה באופן רשלני, למיקום לא נכון יש מקום לשקול לפנות לבדיקה משפטית של הארוע.

    רשלנות רופא מרדים במהלך הרדמה אפידורלית בלידה

    כידוע, לידה היא תהליך מורכב מאין כמותו, המצריך שיתוף פעולה של כלל הצוות הרפואי. אחת הדמויות המרכזיות בחדר הלידה היא הרופא המרדים, אשר תפקידו הוא לבדוק את מצבה של היולדת ולהעריך האם היא יכולה לקבל אלחוש, הרדמה או זריקת אפידורל ללא סיכון. לאור העובדה שהרופא המרדים הוא הגורם האמון על זיהוי הסיבות המונעות שימוש באלחוש כגון בעיות בקרישת הדם או זיהומים שונים, ישנו חשש ממשי כי הוא יתרשל בתפקידו.

    רשלנות של רופאים מרדימים יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של מקרים, בכל אחד משלבי הלידה השונים:

    תחילה, התעלמות מההיסטוריה הרפואית של המטופלת או התעלמות מגורמי סיכון שונים בהיסטוריה הרפואית שלה בהיערכות להרדמה, כאשר התעלמות זו גרמה לנזק ליולדת, היא עלולה לעלות לכדי רשלנות רפואית.

    בהמשך, ביצועה של הרדמה מבלי למסור למטופל מידע מקיף ומלא לפני ההליך, החתמה מאוחרת או אי החתמה על טופס הסכמה מדעת עלולה אף היא להוות התרשלות.

    לבסוף, ביצוע רשלני של הרדמה, שאינו עומד בסטנדרטים רפואיים סבירים, לרבות שימוש בחומרי אלחוש והרדמה לא מתאימים או במינון לא נכון, שהסתיים בנזק ליולדת עלול להקים עילה לתביעה נזיקית.

    לדוגמה, משרדנו טיפל במקרה שבו הוזרק מגנזיום סולפט במקום חומר הרדמה במהלך לידה. כתוצאה מכך, נגרמו ליולדת מגוון פגיעות נוירולוגיות ונזקים קוגניטיביים וכן נפגעה ראייתה. בתום ההליך היולדת זכתה לפיצוי משמעותי.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בלידה

      רשלנות רפואית בלידה עלולה לקטוע חיים עוד לפני שהתחילו, או להפוך אותם לחיים של סבל, כאב והתמודדות בלתי פוסקת.אם אתם חושבים שנפגעתם מרשלנות במהלך הלידה  - נכון לכם לבדוק זאת משפטית!אנחנו יודעים מהי רשלנות רפואית בלידה ואיך להפוך את המקרה שלכם לתביעה ראויה ומנצחת.ממקום של אכפתיות עמוקה טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואת הידע העצום שלנו ניישם לטובתכם!