אי הפנייה לביצוע בדיקת הדמיה למרות תסמינים

אם בעקבות אי הפנייה לביצוע בדיקת הדמיה, למרות התסמינים,
נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

אם בעקבות אי הפנייה לביצוע בדיקת הדמיה, למרות התסמינים, נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    רשלנות רפואית בהפניה לבדיקות היא אחת הסוגיות הכואבות בעולם הרפואה. במקרים רבים, אבחון מוקדם היה מאפשר טיפול מוצלח – אם רק הייתה מתבצעת הבדיקה הנכונה בזמן הנכון. מצבים כאלו מותירים את המטופל עם תחושה של פספוס גדול והחמצה: במקרים רבים בדיקת הדמיה רלוונטית הייתה מסוגלת אפילו להציל חיים.

    משרד עו"ד כספי סרור ושות' מתמחה בטיפול בתביעות רשלנות רפואית עקב אי הפנייה לביצוע בדיקות הדמיה – ובשנים האחרונות ליווה בהצלחה עשרות מיוצגים עד להשגת צדק ופיצוי הולם. חשוב לזכור כי הפנייה לבדיקה מתאימה אינה "מותרות" – גם במציאות של תורים ארוכים לבדיקות מסוימות בישראל. אם מופיעים תסמינים או חשדות מתאימים – הטיפול הרפואי הסביר מחייב הפנייה לבדיקות דימות.

    מקרים נפוצים של אי הפנייה לבדיקות

    בדיקות הדמיה – בהן בדיקות MRI, CT ורנטגן – הן כמה מכלי האבחון העוצמתיים ביותר העומדים לרשות הרפואה המודרנית. ממחלת הסרטן ובעיות לב, דרך שברים מורכבים או מחלות נוירולוגיות – במקרים רבים בדיקות דימות הן הדרך היחידה לאבחון המחלה. ההחלטה האם להפנות את המטופל לבדיקות אלו מתבססת על התסמינים המדווחים ועל החשדות הרלוונטיים – רשימה שונה של תסמינים וחשדות לכל מחלה ולכל בדיקה.

    אי הפנייה לבדיקת CT למרות תסמינים

    בדיקות CT משמשות את הרפואה המודרנית לאבחון סוגים שונים של סרטן – ומהוות לכן אחד מהכלים העיקריים של הרפואה האונקולוגית. כך למשל, בדיקות CT משמשות לאיתור שאת ממאירה או גרורות של גידולים ממאירים ברחבי הגוף.

    שימושים נוספים לבדיקות CT הם בדיקת חשד לדימום פנימי או לפגיעה באיברים הפנימיים במקרה של טראומה, בדיקת עמוד השדרה כתוצאה מכאבים בגב – וצילומים שונים של חלל החזה ואזור הלב במהלך בירור של מחלות ריאה ומחלות לב שונות.

    כך למשל משרדנו הגיש תביעה במקרה בו רופאי חדר המיון התעלמו מההנחיה המפורשת של רופא המשפחה לבצע לתובע בדיקת CT מוח לשלילת אירוע מוחי אשר הסימנים הקליניים מהם סבל – כולל כאבי ראש, כאבי צוואר ועוד, החשידו לקיומו. כתוצאה ממחדל זה, חל איחור משמעותי באבחון ובטיפול בדימום המוחי החמור שהתברר כי היה מקור התסמינים. האיחור בהפניה ובגללו באבחון הדימום המוחי ובטיפול בו, הותיר את התובע עם נזקים קוגניטיביים ומוטוריים קשים.

    אי הפנייה לבדיקת MRI למרות תסמינים

    כאשר מגיעים למערכת הנוירולוגית שלנו – ובעיקר המוח ועמוד השדרה – בדיקת MRI משמשת לאבחון של מחלות ומצבים רבים, בהם גידולים, אוטם מוחי, פריצות דיסק, בעיות בכלי הדם או דימומים.

    בן היתר, משרדנו טיפל בתביעה שעניינה אי הפנייה במועד של בחור צעיר לבדיקת MRI מח, על רקע התקפים אפילפטיים אשר אובחנו בטעות כהתקפי חרדה. הצעיר סבל, משך שנים, מהתקפים של פרכוסים הולכים ומחמירים בעוצמתם. למרות שההתקפים היו טיפוסיים לאירועים אפילפטיים, האפשרות כי מדובר באפילפסיה נשללה מבלי שבוצעה לצעיר בדיקת הדמיה, כמקובל וכמתחייב במצבו והוא אובחן, באופן שגוי ורשלני, כסובל מהתקפים מדומים על רקע נפשי. רק בחלוף 13 שנה, כאשר הצעיר פנה לרופאה אחרת, היא המליצה על בדיקת MRI מוח שהדגימה מוקד חשמלי במח התואם למחלה אפילפטית, והוחל טיפול תרופתי נוגד אפילפסיה, לאחריו ההתקפים חדלו.

    בנוסף, בדיקת MRI משמשת לעיתים לבירור חשד לסרטן השד בקרב מטופלות שנמצאות בקבוצות סיכון.

    אי הפנייה לבדיקת EEG למרות תסמינים

    במצבים נוירולוגיים שונים, כמו חשד לגידולים במוח, חשד לאפילפסיה או דלקת במוח – בדיקות EEG מאפשרות אבחון מהיר ומוצלח. במצבים של מחלות נוירולוגיות או פגיעה במוח – אי הפנייה לבדיקות EEG במועד היא למרבה הצער תופעה שכיחה יחסית.

    אי הפנייה לבדיקת אולטרסאונד

    כל אישה בהיריון מכירה היטב את בדיקות האולטרסאונד, שמאפשרות לעקוב אחרי התפתחות העובר לאורך ההיריון. אי הפנייה לבדיקות אולטרסאונד במקרה של תסמינים או חשדות מבוססים עלולה לגבות מחיר מהאם ההרה ומהיילוד – ובמקרים מסוימים גם לסכן חיי אדם.

    אי הפנייה לבדיקת רנטגן למרות התסמינים

    במקרה של שברים מורכבים, למשל שברים ביד או במרפק – בדיקת רנטגן מאפשרת למפות את אזור השבר בצורה יעילה ולמנוע פגיעה עצבית ונזקים ארוכי טווח. אי הפנייה לבדיקות רנטגן במצבים כאלו עשויה להיות מסוכנת ביותר: במקרה של שבר באזור רגיש או חשד לפגיעה בעצבים או בכלי הדרך – שימוש בחבישה ובגבס פשוט לא מספיקים.

    אי הפנייה לבדיקת ממוגרפיה למרות התסמינים

    סרטן השד בישראל הינו הסרטן השכיח ביותר בנשים – גילוי מוקדם הוכח כמפחית את התמותה מסרטן השד וכמאפשר לשנות את מהלך המחלה. בדיקת הממוגרפיה, העושה שימוש בקרני רנטגן, מאפשרת לזהות גידולים בשד בצורה יעילה ביותר. הבדיקה מומלצת, כבדיקת סקר, לנשים מגיל 50 עד 74, אחת לשנתיים או לנשים צעירות יותר הנמצאות בקבוצות סיכון לתחלואה בסרטן השד. אי הפנייה לבדיקת ממוגרפיה כאשר קיים חשד סביר לסרטן השד עלולה לגלם רשלנות רפואית בעלת השלכות חמורות ביותר לבריאות האשה.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך