ניתוחים ופרוצדורות פולשניות מיותרים

אם נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים כתוצאה מניתוחים
וטיפולים כירורגיים מיותרים שבוצעו ללא אינדיקציה
רפואית ואיכות חייך נפגעה משמעותית
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

אם נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים כתוצאה מניתוחים וטיפולים כירורגיים מיותרים שבוצעו ללא אינדיקציה רפואית ואיכות חייך נפגעה משמעותית חייגי 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    ביצוע ניתוח מיותר מקומם, הוא גורם סבל, כאב, עוגמת נפש ואובדן ימי העבודה הכרוכים בתקופת ההחלמה. לעתים, עת נגרם נזק במהלך ביצוע הניתוח או בתקופת ההחלמה ממנו.

    ניתוחים וטיפולים כירורגיים שונים מהווים את חוד החנית של הרפואה המודרנית, ותורמים באופן משמעותי לקידום בריאות הציבור ולסיוע בהחלמה ממחלות וממצבים רפואיים מגוונים, שלא היו יכולים לקבל מענה אפקטיבי בלעדיהם.

    עם זאת, בחלק מהמקרים, מתבצעים ניתוחים למרות שלא קיימת אינדיקציה רפואית בכלל או די ברורה לכך, ועל אף שלפי אמות מידה רפואיות מקובלות – מדובר למעשה בהליך מיותר.
    מרבית הניתוחים המיותרים מתרחשים בתום לב, אך חלקם, בפרט במגזר הרפואה הפרטית, מבוצע בשל תמריצים כלכליים של המנתח והמערכת הרפואית.

    התופעה יכולה להתרחש בכל מסגרת רפואית, אך כאמור נפוצה יותר במוסדות רפואיים פרטיים, בהם הרופא המנתח אינו חשוף לביקורת של עמיתיו למקצוע, ומקבל תגמול כספי גבוה יותר על כל ניתוח.

    ביצוע ניתוח מיותר מקומם, הוא גורם סבל, כאב, עוגמת נפש ואובדן ימי העבודה הכרוכים בתקופת ההחלמה. לעתים, עת נגרם נזק במהלך ביצוע הניתוח או בתקופת ההחלמה ממנו, הרי שעצם קיומו מלכתחילה מחייב את המנתח או המערכת הרפואית לשאת במלוא הנזקים שנגרמו למנותח, לאו דווקא משום שהתרשלו באופן ביצוע הניתוח, אלא אך ורק משום שהתרשלו בעצם ביצוע הניתוח הלא נחוץ.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של ניתוחים מיותרים:

    1. ביצוע הליך כירורגי שלא לצורך ורשלנות רפואית בבדיקות המקדימות: רשלנות רפואית בביצוע הבדיקות המקדימות לניתוח, והמלצה למנותח על יישום הליך כירורגי, ללא ביסוס מספק של אינדיקציה רפואית לכך, על פי אמות מידה רפואיות סבירות.

    2. ביצוע הליך כירורגי שלא לצורך ורשלנות רפואית ברישום הממצאים שתומכים בהחלטה לבצעו: רשלנות רפואית באיסוף וברישום הנתונים הרפואיים התומכים בהחלטה לבצע את הניתוח, או סילופם לטובת הצדקת ההמלצה על הליך כירורגי.

    3. מתן המלצה על ביצוע הליך כירורגי בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת: מתן המלצה לחולה וביצוע הליך כירורגי בעקבותיה, בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת על פי אמות מידה רפואיות סבירות, ובמצב בו רמת הסיכון עולה על התועלת מהניתוח.

    4. מתן המלצה על ניתוח מיותר למרות התווית נגד לביצועו: מתן המלצה לחולה לביצוע ניתוח בנסיבות בהן יסכן החולה את חייו שלא לצורך.

    עורך דין דני סרור על ניתוחים מיותרים בבתי החולים הפרטיים

    עורך דין דני סרור, מומחה לרשלנות רפואית, ממשרד כספי סרור ושות' מסביר על ניתוחים מיותרים בבתי החולים הפרטיים, בתכנית התחקירים "שטח ההפקר"

    כתב ופרשן בריאות בכיר: כירורגים מאוד בכירים עשו ניתוחים מיותרים לחולים שלא היה צריך לנתח אותם, כי לא היה להם שום סיכוי, וגבו עבור הניתוחים מאה ומאה חמישים אלף שקלים לניתוח. ואז, המוטיבציה היא אדירה, היא אינסופית.

    עו"ד דני סרור, מומחה לרשלנות רפואית: אין ספק, ועומד על זה גם מבקר המדינה, שיש איזשהו ניגוד עניינים שממריץ רופאים לבצע ניתוחים כי הם מתפרנסים מזה.
    לדוגמא: בחורה שהייתה הוראה והנחייה חד משמעית פסיכיאטרית, שאסור לה לבצע ניתוח קיצור קיבה, הרופא שיתף אתה פעולה, כדי לעבור לקופה אחרת, וביצע את הניתוח. אחרי הניתוח היו כשלים, והיא, למרבה הצער, נפטרה.

    צפה בסרטון המלא >>

    דוגמאות לתביעות ופסקי דין שהובלנו בנושא

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בניתוח

      במהלך השנים הגיש משרדנו תביעות רבות בכל קשת הסוגיות שמתעוררות בכל הנוגע לרשלנות בניתוח (או בהשגחה שלאחר הניתוח) בכל תחומי הרפואה לרבות בפרוצדורות הכירורגיות החדשניות ביותר.