רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן השחלות

אם כתוצאה מאיחור באיבחון סרטן השחלות או התנהלות רשלנית לאחר ההבחנה
נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך
חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מאיחור באיבחון סרטן השחלות או התנהלות רשלנית לאחר ההבחנה נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    סרטן השחלות הוא המחלה הממארת החמישית בשכיחותה בקרב נשים, והראשונה בסיבות התמותה. רשלנות רפואית בהקשר של סרטן השחלות יכולה לבוא לידי ביטוי באבחון מאוחר של המחלה למרות קיומם של סימנים מחשידים, בפענוח שגוי של בדיקות שמוביל להליך כירורגי מיותר, או בטיפול לקוי לאחר האבחנה.

    בין גורמי הסיכון למחלה ניתן למנות עישון, נשאות של האישה או מי מבנות משפחתה לגן BRCA, גיל מבוגר ואת מחלת האנדומטריוזיס.

    במקרה בו מתגלה גידול ממאיר, יש לבצע הליך כירורגי לכריתתו, במקביל למתן כימותרפיה, ובמקרים מסוימים גם הקרנות.

    גילוי מוקדם של המחלה הוא הערובה היחידה לסיכויי הישרדות טובים יותר, כמו גם לסיכוי טוב יותר לביצוע ניתוח מצומצם, תוך שמירה על פוריותה של האישה, בעוד שגילוי מאוחר עלול לעלות לחולה בעקרות ופעמים רבות אף בחייה.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של סרטן השחלות:

    1. רשלנות רפואית ואבחון מאוחר של סרטן השחלות: רשלנות רפואית והתעלמות מתסמינים ומידע רפואי מחשידים או מגורמי סיכון, קליניים (כגון דימומים, כאבים וכו') גנטיים (קרבה משפחתית למי שחלו בסרטן, BRCA) ואחרים, המלמדים על קיומו של חשד לסרטן, על פי אמות מידה רפואיות סבירות, מה שגורר אי הפניה או איחור בהפניה לבדיקות המתאימות, ביצוע רשלני של בדיקות או פענוח לקוי של תוצאותיהן, ואבחון מאוחר.

    2. רשלנות רפואית וניתוח מיותר להסרת השחלות: רשלנות רפואית באבחנה, בביצוע בדיקות גנטיות ואחרות או בפענוח של תוצאותיהן, שגוררים חשד לא מוצדק לגידול, ניתוח מיותר להסרת השחלות, ואובדן פוריותה של האישה לשווא.

    3. רשלנות רפואית וטיפול לקוי בסרטן השחלות: ביצוע רשלני של בדיקות ביופסיה או אחרות, שגורר אבחנה שגויה, גילוי מאוחר של המחלה, ופגיעה בסיכויי ההישרדות של החולה.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות באבחון וטיפול בסרטן

      אבחון מוקדם של מחלת הסרטן עשוי להיות מה שיבדיל בין החלמה למוות והשפעתו על סיכויי ההישרדות עצומה. רשלנויות רפואיות נפוצות בנושא של אבחון וטיפול במחלת הסרטן נוגעות לרוב לאבחון שגוי של מצב המטופל ופענוח שגוי של בדיקות, וכן להפניה לטיפול שאינו מתאים או נחוץ.