רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן הערמונית

אם כתוצאה מאיחור באיבחון סרטן הערמונית או התנהלות רשלנית בטיפול
במצב רפואי זה נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מאיחור באיבחון סרטן הערמונית או התנהלות רשלנית בטיפול במצב רפואי זה נגרמו לך נזקים חמורים ובלתי הפיכים שפוגעים באיכות חייך חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    סרטן הערמונית הוא המחלה הממארת הנפוצה ביותר אצל גברים, שמהווה את השנייה בסיבות המוות ממחלות הסרטן. רשלנות רפואית בהקשר של מצב רפואי זה באה לידי ביטוי באבחון מאוחר של המחלה, ביצוע הליך כירורגי כושל או אי גילוי כל האפשרויות העומדות בפני המטופל.

    הערמונית, המכונה גם פרוסטטה בלעז, היא חלק ממערכת המין הזכרית, וממוקמת סביב השופכה (צינורית השתן), מתחת לשלפוחית השתן, אנטריורית לפי הטבעת ולרקטום. תפקידה הפיזיולוגי של הערמונית הוא לייצר את נוזל הזרע, ונודעת לה השפעה על התפקוד המיני ועל פוריותו של הגבר.

    מחלת סרטן הערמונית שכיחה בעיקר בקרב גברים מבוגרים, ומתפתחת לרוב באיטיות רבה מאוד ביחס למחלות ממאירות באיברים אחרים וללא תחושות כאב. אחד הסימנים המוכרים להתפתחות המחלה הוא קושי במתן שתן או מתן שתן לעתים תכופות מדי, כתוצאה מלחץ השלפוחית המוגדלת על צינורית וכיס השתן.

    כאמור, סרטן הערמונית הוא המחלה הממארת הנפוצה ביותר אצל גברים, שמהווה את השנייה בסיבות המוות ממחלות הסרטן (הראשונה הנה סרטן הריאות).
    גילוי המחלה מתבצע באמצעות בדיקת דם מעבדתית לגילוי חומר חלבוני בשם PSA, וכן בבדיקה קלינית רקטלית.

    במידה ובעקבות בדיקות אלו התעורר חשד לגידול ממאיר בערמונית – מתבצעת ביופסיה שמאשרת או שוללת את קיום המחלה ואת חומרתה.

    במקרים של גידול סרטני ממאיר, קיימת חשיבות רבה לגילוי מוקדם של המחלה (בטרם זו תתפשט לאיברים אחרים) ומתן טיפול רפואי מהיר ומציל חיים, באמצעות כריתת ערמונית רדיקלית או דרך השופכה, טיפולי הקרנות בטכניקות שונות וטיפולים הורמונליים.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של סרטן הערמונית:

    1. רשלנות רפואית ואבחון מאוחר של סרטן הערמונית: רשלנות רפואית באי הפניה לבדיקות לגילוי מוקדם של המחלה, התעלמות מתסמינים מחשידים, אי הפניה לבדיקות המתאימות, או פענוח רשלני ושגוי של תוצאותיהן, אשר גוררים אבחון מאוחר של הסרטן, בשלב בו רמת הממאירות שלו גבוהה ומסכנת חיים.
    2. ביצוע כושל של ניתוח: ביצוע הניתוח באופן לא זהיר או התעלמות ממקלעת עצבים המקיפה את הפרוסטטה, מה שעלול לגרום לאי שליטה על היציאות או פגיעה בתפקוד המיני.
    3. אי קבלת הסכמה מדעת: הימנעות ממסירת מידע מלא למטופל אודות כל האפשרויות הקיימות לטיפול.

    תחקיר המקור בנושא סרטן הערמונית

    משרדנו עוסק כבר שנים רבות בתביעות רשלנות רפואית בנושא סרטן הערמונית. התכנים ששודרו בתחקיר המקור רלוונטיים לחולים רבים, וראויים לבחינה משפטית. אם להערכתם אובחנתם באיחור, לא זכיתם לביופסיה הנכונה, או עברתם ניתוח מיותר, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

    התחקיר המעמיק של המקור, אשר נועץ במומחים אונקולוגיים ואורולוגיים מהשורה הראשונה, העלה מספר שאלות מטרידות לכל חולה סרטן הערמונית באשר הוא. החל מאבחון מאוחר של המחלה על ידי רופאי קופות החולים, שלא נותנים דעתם לסמני PSA שהולכים ועולים, דרך אי יידוע בדבר אפשרות לביצוע ביופסיה משולבת MRI שתוצאותיה משופרות, וכלה בהפניה לביצוע ניתוח מיותר.

    אם חוויתם מה מדברים אלה סביב המחלה שלכם או של יקירכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל ייעוץ משפט בנוגע לזכויות שלכם.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות באבחון וטיפול בסרטן

      אבחון מוקדם של מחלת הסרטן עשוי להיות מה שיבדיל בין החלמה למוות והשפעתו על סיכויי ההישרדות עצומה. רשלנויות רפואיות נפוצות בנושא של אבחון וטיפול במחלת הסרטן נוגעות לרוב לאבחון שגוי של מצב המטופל ופענוח שגוי של בדיקות, וכן להפניה לטיפול שאינו מתאים או נחוץ.