רשלנות רפואית בטיפולי הפריה

אם נגרם לך או לילדך נזק חמור או בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות בטיפולי הפרייה, והנך זקוקה לליווי משפטי, נשמח לעזור. חייגו 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס ונציג מטעמנו יחזור אליך תוך זמן קצר.

אם נגרם לך או לילדך נזק חמור או בלתי הפיך כתוצאה מרשלנות בטיפולי הפרייה, והנך זקוקה לליווי משפטי, נשמח לעזור. חייגו 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס ונציג מטעמנו יחזור אליך תוך זמן קצר.

    טיפול השריית ביוץ והזרעה כולל גירוי שחלתי מתון שמטרתו הבשלת זקיקים בכמות קטנה והשגת היריון חד עוברי.

    בטיפול הפריה חוץ גופית לעומת זאת ניתן גירוי שחלתי מבוקר ועוצמתי, זאת במטרה להבשיל מספר זקיקים לצורך קבלת מספר ביציות, הפרייתן ובחירת העובר/ים אותו/ם מחזירים לרחם.

    גירוי יתר שחלתי עלול לגרום לחולי ופגיעה רב מערכתית אצל האם (פגיעה כלייתית, המודינמית, הפרעות קרישה ופגיעה בשחלות) ובמקרי קיצון אף תמותה.

    משרדנו טיפל במקרים רבים של רשלנות רפואית במהלך טיפולי פריון, לרבות מקרים שזכו להד תקשורתי רב ובדרך זו צברנו ניסיון רב בנושא זה, הן בהיבט הרפואי והן בהיבט המשפטי.

    הסכנות העיקריות בכל טיפול פוריות הכולל גירוי הורמונלי של השחלות הן היריון מרובה עוברים והתפתחות תסמונת גירוי יתר שחלתי.

    היריון מרובה עוברים עלול לסכן את ההיריון, לאור שכיחות גבוהה של סיבוכים, ובפרט לידה מוקדמת, פגות על סיבוכיה הנוירולוגים, תחלואה אימהית ותחלואה ותמותת עוברים.

    בכדי להימנע מהסיבוכים הנ"ל על המטפל לנהוג בזהירות רבה.

    בתחילת הטיפול ההורמונלי נעשה שימוש בתרופות בעלות השפעה מתונה ורק אם לאחר מספר מחזורי טיפול כושלים נהוג לעבור, באופן הדרגתי, לגירוי עוצמתי יותר.

    ככל שהגירוי חזק יותר על המטפל לבצע ניטור קליני, הורמונלי (רמת האסטרדיול בדם האישה) ושחלתי (מעקב אולטרסונוגרפי אחר כמות וגודל הזקיקים בשחלות) רציף וקפדני יותר.

    נשים הסובלות משחלות פוליציסטיות נמצאות בסיכון מוגבר להבשיל כמות גדולה של ביציות ולפתח גירוי יתר שחלתי וע"כ הטיפול בהן חייב להתבצע בזהירות מוגברת באופן מיוחד, שכן גם מינון נמוך מאד של הורמונים עלול לגרום אצל נשים אלו לגירוי יתר והבשלת כמות זקיקים גדולה מאד.

    הכשלים העיקריים בגינם הגיש משרדנו תביעות בעילה של רשלנות רפואית במהלך טיפולי פוריות הנם

    טיפול הורמונלי מיותר – באותם מקרים בהם כבר בתחילת הדרך, החל הרופא טיפול הורמונלי עוצמתי מבלי לנסות טיפול מתון יותר תחילה, או באותם מקרים בהם "דילג" הרופא הישר לטיפול הפריה חוץ גופי, אף מבלי לנסות טיפול מתון ושמרני יותר.

    מתן הורמונים במינון גבוה מהדרוש, בין אם נגרם גירוי יתר שחלתי ובין אם לאו.

    היריון מרובה עוברים שנגרם עקב ביצוע הזרעה (הזרקת זרע לרחם האישה בעת הביוץ) למרות שזקיקים רבים הבשילו כתוצאה מהטיפול ההורמונלי.

    החזרת כמות רבה של עוברים לרחם, במספר גבוה מהמקובל והמותר.

    אי ביצוע בדיקות מעקב (אחר רמת ההורמונים, מספר הזקיקים וגודלם) בתדירות ובמועדים הנדרשים, ובפרט טרם מתן ההורמון הגורם לביוץ.

    אי ביצוע או ביצוע רשלני של בדיקה גנטית, בארץ או בחו"ל, במקרים של טיפול פריון הכולל תרומת ביצית (בד"כ ממדינה זרה) או זרע.

    נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך? ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי
    לבדיקת היתכנות תביעה יש למלא פרטים בטופס

      חווית פגיעה קשה כתוצאה מאבחון או טיפול רשלני באירוע לבבי?
      השגת הפיצוי המרבי שמגיע לך – היא המשימה שלנו!

      משרדנו טיפל בקבוצה של נשים אשר נפגעו בפרשה שזכתה להד תקשורתי רב בראשית שנות האלפיים וכונתה בתקשורת "פרשת גניבת הביציות".

      במרכז פרשה זו עמדו רופאים שנתנו למטופלותיהן, ללא ידיעתן, הורמונים במינונים גבוהים מהנחוץ להן, וזאת שלא לטובתן, אלא ע"מ לייצר בשחלותיהן כמות גדולה ועודפת של ביציות (לעתים עשרות רבות ובמקרה מסוים אף למעלה ממאה!), אותן "נתנו" הרופאים לנשים עקרות ששחלותיהן לא ייצרו ביציות.

      פסקי דין ותביעות שהגשנו

      כשל בבנק הזרע באסף הרופא
      אל משרדנו פנו נשים אשר עברו הליך הפריה באמצעות תרומת זרע בבנק הזרע שבבית החולים...
      הסיפור שאף אחד לא רצה שתדעו
      הרופא לא ביצע בדיקה קריטית לביצית מתורמת זרה והילד נולד כשהוא חולה בסיסטיק...
      פגיעה באוטונומיה ומתן טיפול פריון בהעדר הסכמה מדעת
      משרדנו מנהל תביעת רשלנות רפואית במתן טיפולי פריון אשר עניינה ברשלנות רפואית,...
      רשלנות בתרומת ביציות: "הבטיחו צעירה, קיבלנו מבוגרת"
      כתבתה של נעם ברקן מעיתון ידיעות אחרונות אודות תביעה שהוגשה באמצעות משרדנו.רופא...

      נגרם לך נזק חמור או בלתי הפיך? ייתכן ומגיע לך פיצוי כספי
      לבדיקת היתכנות תביעה יש למלא פרטים בטופס