רשלנות רפואית באבחון וטיפול בפריטוניטיס

אם כתוצאה מרשלנות רפואית לא אובחנת וטופלת בזמן נגד זיהום הפריטוניטיס (צפק)
ונגרמו לך נזקים חמורים ואיכות חייך נפגעה משמעותית
חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

אם כתוצאה מרשלנות רפואית לא אובחנת וטופלת בזמן נגד זיהום הפריטוניטיס (צפק) ונגרמו לך נזקים חמורים ואיכות חייך נפגעה משמעותית חייג 072-3902685 או השאר פרטים בטופס להתייעצות.

    פריטוניטיס הנה דלקת בפריטוניאום או בעברית הצפק, רקמת החיבור העוטפת את חלל הבטן ואת האיברים הפנימיים המצויים בו. זהו מצב חירום רפואי הנגרם במקרים מסוימים כתוצאה מטיפול רפואי רשלני או מאי אבחון זיהום חריף בגוף המטופל.

    מצב חירום רפואי זה, שעלול להוביל לזיהום חמור הקרוי אלח דם, והנו מסכן חיים, ומצריך טיפול מידי, הכולל הזרקת אנטיביוטיקה או תרופות אנטי-פטרייתיות, בהתאם לגורם הזיהום, כשלעתים נדרש גם ניתוח לתיקון הנזקים ו/או להרחקת הגורמים המזהמים.

    ישנם גורמים שונים שעלולים להוביל לפריטוניטיס או צפקת.

    הגורמים הראשוניים כוללים סיבוכים של מחלת שחמת הכבד ותופעת לוואי בעקבות ביצוע דיאליזה צפקית בקרב חולי כליות.

    גורמים משניים כוללים אבחון וטיפול כירורגי מאוחר בדלקת בתוספתן, לאחר השלב בו כבר התנקב ודלף לחלל הבטן, וסיבוכים של הליכים רפואיים פולשניים שונים, כדוגמת ניתוחי בטן או צילום רחם פולשני.

    סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בהקשר של פריטוניטיס:

    1. רשלנות רפואית בביצוע הליכים כירורגיים: ביצוע רשלני של ניתוחי בטן שונים, שגורם לסיבוך של פריטוניטיס.

    2. רשלנות רפואית ואיחור באבחון דלקת בתוספתן: אבחון לקוי ורשלני תוך התעלמות מתסמינים מחשידים לדלקת התוספתן, שגורר איחור בביצוע ניתוח להוצאתו, לאחר שדלף בחלל הבטן וגרם לפריטוניטיס.

    3. איחור באבחון זיהום חמור: רשלנות רפואית בזיהוי או התעלמות ממצאים המחשידים לזיהום חמור שבעקבותיו התפתח הספסיס.

    צלמית דוגמא לתביעה שהגשנו בנושא דוגמא לתביעה שהגשנו בנושא

    בחור צעיר נותר עם נכות כירורגית קשה בעקבות ניתוח במעי

    בימים אלה הגשנו תביעה שעניינה רשלנות רפואית של רופאי המחלקה הכירורגית בבי"ח במרכז הארץ בגינה נותר התובע עם נזקים כירורגיים קשים ונכות בלתי הפיכה.

    התובע, בחור בן 34, חולה קרוהן, עבר ניתוח אלקטיבי לכריתת תהליך דלקתי במעי כתוצאה ממחלת הקרוהן, לאחריו פיתח פריטוניטיס – תהליך דלקתי בחלל הצפק – ונזקק לניתוח נוסף.

    במהלך הניתוח הנוסף, נצפה נקב במעי הגס, באזור הניתוח הראשון, וכן תוכן צואתי ודימום רב. התובע עבר כריתה של קטע מעי עם הוצאת סטומה לניקוז הזיהום.

    מצבו של התובע הוסיף להידרדר. אולם, בניגוד לחובה הבסיסית, התעלם הצוות הרפואי ממצבו הירוד של התובע ומסימני האזהרה אשר חייבו שלילת פריטוניטיס, ונמנע מנקיטת הצעדים המתחייבים במצבו.

    כתוצאה מהאירועים לעיל, סבל התובע מפריטוניטיס מוזנחת חמורה אשר גרמה לו לנזקים קשים ולפגיעה בלתי הפיכה באיכות חייו.

    כתוצאה ממצבו הקשה והירוד, התובע אושפז למעלה מחודשיים ימים, כשהוא נתון בסכנת חיים. לאחר שחרורו, נאלץ התובע להסתגל לאורך חיים קשה ומורכב, בין היתר, עם צורך בשתי סטומות אשר חוברו לבטנו לצורך ניקוז צואה.

    לאחר כשנתיים בהן חי בסיוט מתמשך, עבר התובע ניתוח מורכב וקשה, בין היתר, לסגירת אילאוסטומיה וקולוסטומיה.

    בעקבות הניתוח האחרון, מצבו של התובע השתפר והוא תקווה כי תוצאות הניתוח יחזיקו מעמד לאורך זמן. אולם, למרבה הצער, מצבו זה עשוי לשוב ולהידרדר, שאז יזדקק התובע לשימוש בסטומות לכל ימי חייו.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך