הולדה בעוולה

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייכם נפגעה בצורה משמעותית כתוצאה ממומים שלא התגלו לפני הלידה חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

אם נגרם לך או לתינוקך נזק חמור או בלתי הפיך או שאיכות חייכם נפגעה בצורה משמעותית כתוצאה ממומים שלא התגלו לפני הלידה חייגי 072-3902685 או השאירי פרטים בטופס להתייעצות.

    תביעת רשלנות רפואית מסוג 'הולדה בעוולה', היא תובענה שמגישים הורים כנגד גורם רפואי אשר היה מעורב במעקב ההריוני, או בבדיקות וייעוץ לקראת ההיריון, על רשלנות שבגללה לא אובחנו אצל העובר מומים מולדים. טענת ההורים בתביעה היא שרשלנות הגורם הנתבע מנעה מהם את היכולת לקבל החלטה מושכלת לגבי המשך ההיריון: האם ברצונם להביא את היילוד לעולם, למרות ליקוייו, או שמא הם מעוניינים בהפסקת ההיריון.

    מבחינה משפטית, המומים בשלם היו ההורים רשאים לבחור להפיל, לו ידעו על קיומם, נקבעים על פי הקריטריונים הנהוגים בוועדה להפסקת היריון.

    בנוסף, היו תקדימים בהם קיבל בית המשפט תביעות מסוג זה בעקבות רופאים שלא יידעו את ההורים שביכולתם לבצע בדיקות מקיפות יותר.

    הזכות לתביעה אובדת כעבור שבע שנים ממועד הלידה.

    סוגי תביעות הרשלנות הרפואית והפיצויים הנפוצים בהקשר של הולדה בעוולה:

    1. רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה – פיצויים כספיים מיום הלידה ועד לגיל הבגרות: פיצויים בגין ההוצאות העודפות שנגרמות להורים, בעקבות מצבו המיוחד של ילדם הפגוע, וביחס להוצאותיהם של הורים לילד בריא, בשנים שמלידתו ועד להגיעו לבגרות.

    2. רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה – פיצויים כספיים מיום הגיעו של הילד לבגרות ואילך: פיצויים כספיים בגין מכלול הוצאותיהם של ההורים של ילדם הפגוע ממועד הגעתו לגיל בגרות ואילך – תוך חישוב תוחלת חייו הצפויה.
    במידה והילד יוכל לעבוד, יופחת שיעור הפיצויים בהתאם לגובה ההכנסה הצפויה מעבודתו.

    3. רשלנות רפואית בגין הולדה בעוולה – פיצויים כספיים על פגיעה באוטונומיה של ההורים: תביעת פיצויים שעוסקת באובדן זכותם של ההורים לבחור לפי מצפונם אם לשמור על ההיריון או להפסיקו, בעקבות מידע חסר או שגוי שנמסר להם על ידי הרופא, במסגרת בדיקות ההיריון.

    התייעץ עם עורכי הדין שלנו

    אנו מזמינים אותך להתייעץ עם צוות עורכי הדין שלנו על המקרה שלך

      רשלנויות נפוצות בהריון

      ייתכן וההתרשלות ארעה כשהרופא לא שם לב לסימני אזהרה או לא ביצע לך בדיקות שהיה עליך לעבור. טיפלנו במאות תביעות כאלו, ואנחנו מכירים מקרוב את הבלבול והקושי שחווים הורים לאחר הריון שנוהל באופן כושל. אנחנו יודעים לבדוק כיצד נוהל הריונך, לזהות האם התרשלו כלפיך ולהגיש תביעה ראויה עם פיצוי מקסימלי עבורך.